Het eten van Pão de Queijo maakte deel uit van ons dagelijks leven in Brazilië. Toen we in 2018 naar Nederland kwamen, wilden wij deze traditie voortzetten in ons huidige leven.

Wij hebben dan niet het traditionele recept uit de staat Minas Gerais (waar Pão de Queijo werd uitgevonden), maar wij hadden wel ons eigen recept en de mogelijkheid om met de juiste ingrediënten iets anders te creëren. Toen vrienden en zelfs ‘onbekende’ onze Pão de Queijo proefden, zeiden ze altijd “Dit smaakt precies zoals Pão de Queijo uit Brazilië!”. We realiseerden ons dat wij met dit familierecept ook andere families die hun thuisland misten blij konden maken als ze deze overheerlijke Pão de Queijo weer zouden kunnen eten.

Wij wilden de Nederlandse cultuur omarmen en hebben ons recept aangepast door de beste kaas uit Nederland te gebruiken Wat in eerste instantie al een goed recept was, is nu alleen nog maar beter geworden! Met dit nieuwe recept hebben we ons bedrijf gestructureerd en een manier gevonden om honderden Braziliaanse families te bereiken die ver van huis zijn en weten wij nu ook steeds meer andere culturen te bereiken.

In eerste instantie verkochten we aan vrienden en familie, zonder naam of merk. Maar er kwamen steeds meer mensen die onze producten wilden kopen dus besloten wij er professioneel werk van te maken. Sinds april 2020 is het merk Cheese Ball ontstaan en groeien wij nog steeds elke dag. Tegenwoordig liggen onze producten in diverse winkels en schappen en zijn onze producten online te verkrijgen via onze website en willen wij op termijn ook internationaal gaan verkopen.

Ons bedrijf komt voort uit de liefde voor onze Braziliaanse cultuur en willen deze levend houden in het nieuwe land dat we nu ons ‘thuis’ noemen, namelijk Nederland.

Knuffels,

Janaine Keitssan, Yoshi een Gustavo.

De Familie Nishie

Onze missie en waarden:

Onze missie is om mensen te verbinden met de Braziliaanse cultuur door het delen van deze typische snack uit Brazilië. Onze prioriteit ligt bij het kiezen van hoogwaardige ingrediënten en begrijpen daarnaast dat het belangrijk het is om transparant en tevens actief te zijn op het gebied van maatschappelijke vraagstukken.

Zo dragen wij ons steentje bij aan diverse projecten waar voedselpakketten worden verstuurd naar families in Brazilië die het momenteel erg moeilijk hebben.